Van der Aalst Verhuur verhuist naar Bladel

Per 1 mei verhuist Van der Aalst Verhuur vanuit Eersel naar Bladel en start een nieuw hoofdstuk. Wilfred van der Aalst (49), oprichter en eigenaar van Van der Aalst Verhuur en Van der Aalst Events, geeft het stokje door aan Jeroen van den Wittenboer (27).

Van der Aalst
Ruim zesentwintig jaar geleden begon Wilfred van der Aalst in Eersel met de verhuur van feestbenodigdheden. In al die jaren is het bedrijf doorgegroeid tot een belangrijke speler bij veel Kempische bedrijfs- en privé feesten. Iedereen in de Kempen heeft wel een keer aan een tafel gestaan of uit een glas gedronken, wat van de geboren en getogen Eerselnaar afkomt. Door de jaren heen is het assortiment steeds verder uitgebreid. Een luchtkussen, bar, meubilair, servies of rode loper, je kunt het zo gek niet bedenken of Van der Aalst heeft het of regelt het! Daarnaast is Wilfred sinds 2013 de drijvende kracht achter feest café-zaal De Donk in Duizel. Voor alle soorten feesten, vergaderingen etc in het prachtige feest café-zaal ben je bij Wilfred aan het juiste adres en ook bij de Donk zit het verhuren in het bloed. Vanuit daar kun je prachtige ritjes maken met een van de Tuk-Tuk’s.

Overname
“Door Corona kwamen beide bedrijven stil te liggen en had ik tijd om na te denken wat ik nog in de toekomst wil” aldus van der Aalst. “Ik heb 26 jaar lang de kar getrokken bij Van der Aalst Verhuur. Ondanks de coronacrisis staan we er financieel goed voor, maar als er dan een jonge gast langskomt die allemaal nieuwe ideeën heeft voor Van der Aalst en verder door wil bouwen, dan zet dat je wel aan het denken. Ons magazijn aan op Meerheide 105 is helemaal tot de nok volgeladen en verdere uitbereiding op deze locatie is niet meer mogelijk. Uiteindelijk heb ik het besluit genomen om iemand de kans te geven om Van de Aalst Verhuur en Events verder uit te bouwen en ga ik me volledig richten op De Donk.”

Nieuwe Kapitein
Jeroen begon zijn carrière op de Rooi Pannen, richting Horeca Manager/Ondernemer. Hij komt uit Veldhoven en is daar al jaren een bekende in de horeca- en evenementensector. De laatste jaren is hij als bedrijfsleider bij ‘D’n Burgemister’ in Veldhoven werkzaam geweest en vanuit die rol onder andere betrokken bij CityFest. Nu is het tijd voor de volgende stap. Jeroen: “Ik was toe aan een nieuwe uitdaging. Ik voel me helemaal thuis in de wereld van feesten, en partijen en horeca. Vooral het goed organiseren en leveren van de beste producten vind ik mooi om te doen. Na overleg met een aantal goede bekende kwam deze kans voorbij. Ik ben er helemaal in gesprongen. Met hulp van twee bevriende ondernemers heb ik nu de kans om Van der Aalst verder uit te bouwen. Wilfred heeft een prachtig bedrijf opgebouwd in al die jaren. Dat ik nu het vertrouwen krijg om dit verder uit te gaan bouwen en mijn eigen ideeën er op los te laten vind ik geweldig!”

Van Eersel naar Bladel
Van der Aalst verhuur gaat het prachtige Eersel verlaten, maar zeker niet de Kempen; Van der Aalst verhuist naar de Hallenstraat 20 in Bladel en komt daar op een locatie te zitten met nog meer bedrijven uit de eventbranche. “Op onze nieuwe locatie zitten op dit moment al Van Ham Tenten & Podia,123 Floorrent, H&R Catering en met Energyst Rental Solutions als buren kun je niet op een betere plek zitten. Allemaal bedrijven die als toeleveranciers elkaar alleen maar kunnen versterken,” aldus Van den Wittenboer. “Ik ben heel blij dat we naar deze locatie verhuizen. Op deze manier komt er nog meer kennis en knowhow bij elkaar te zitten. Daardoor kunnen wij onze klanten in de toekomst nog beter voorzien. Ook wordt het assortiment flink uitgebreid. Professionele keukenapparatuur speciaal voor catering en bedrijven. Denk hierbij aan friteuses, koelingen, ovens, au-bain-maries, green eggs en ga zo maar door. Toch nemen we ook afscheid van een paar dingen. We stoppen met de verhuur van spellen en luchtkussens. Op deze manier kunnen we ons nog meer toe gaan richten op feesten en partijen.
Van een klein tuinfeest tot gezellige bedrijfsborrel, van cateringkeuken tot een compleet bedrijfsfeest; wij blijven voor iedereen klaar staan.”