TOM bouwt warehouse op de Sleutel
De TOM-Group uit Bladel gaat, in samenwerking met Unibouw en Brisck, het 11e e warehouse bouwen op Rootven 29 in Bladel. Het warehouse zal maar liefst 15.000 m2 beslaan en hiermee het grootste warehouse van de onderneming worden.
Explosieve groei
De TOM Group groeit hard in zowel Nederland als in het buitenland en blijft steeds verder uitbreiden met nieuwe assortimenten. Door de voorraadhoudende strategie van TOM, waarbij ruim 2 miljoen producten in eigen warehouses op voorraad liggen, is er steeds meer distributieruimte nodig. Alleen al in 2020 zijn er vier nieuwe warehouses bij gekomen. Om de groei van TOM te faciliteren is de bouw van een groot nieuw warehouse een logische stap. De grond voor dit nieuwe warehouse, gelegen op Rootven 29 in Bladel, is in 2020 aangekocht. Op 1 april 2021 gaat de bouw van het nieuwbouwproject door Unibouw en Brisck ook
daadwerkelijk van start.
Samenwerking
Het nieuwe warehouse van TOM zal in samenwerking met Unibouw en Brisck gerealiseerd worden. Unibouw is een bouwbedrijf voor bedrijfshuisvesting, met een bewezen effectieve werkwijze. Zij zullen alle facetten van de bouw van het warehouse verzorgen. Brisck is een bedrijf dat gespecialiseerd is in vastgoedbelegging en vastgoedontwikkeling. Voor, tijdens en na de bouw werken de drie partijen nauw met elkaar samen om er een geslaagd project van te maken. De oplevering van het pand zal aan het einde van het derde kwartaal zijn, precies op tijd voor de drukke periode in november en december.
Op de toekomst gericht
In 2005 is TOM begonnen als kleine fietsenwinkel in Tilburg, inmiddels is het een internationaal e-commercebedrijf met veertien webshops, tien (binnenkort elf) distributiecentra en ruim 550 medewerkers. TOM is er ook voor zakelijke klanten en is daarnaast actief op verschillende Europese marktplaatsen als BOL, Amazon, Real en Cdiscount. In zestien jaar tijd is het bedrijf uitgegroeid tot een van de grootste spelers in de vrijetijdssector, en met dit nieuwe pand van
15.000 m2 anticipeert het zich op de toekomst. CEO Tom te Riele: ‘Met het nieuwe pand hebben we de mogelijkheid om groei te faciliteren, niets staat onze ambitie nog in de weg om hét online warenhuis van de vrijetijdssector te worden.’